Veel gestelde vragen

Ik heb schade gereden, wat nu?

Ik heb schade gereden, wat nu?

Het is belangrijk dat u de schade meldt bij uw verzekeringsmaatschappij. Vaak is een telefonische melding genoeg en bij enkele verzekeringsmaatschappijen is het mogelijk uw schade digitaal te melden. Doorgaans zullen zij u vragen om een schadeformulier in te vullen.
 

ABS Hanegraaf & Heij  logo
ABS Hanegraaf & Heij

Wat moet ik meenemen wanneer ik mijn schade kom laten zien en een afspraak kom maken?

Wat moet ik meenemen wanneer ik mijn schade kom laten zien en een afspraak kom maken?

Om tijdens de schadeintake alles direct af te kunnen handelen, vragen wij u de kentekenbewijzen van uw auto en de groene kaart mee te nemen.

ABS Hanegraaf & Heij  logo
ABS Hanegraaf & Heij

Is vervangend vervoer tijdens de schadereparatie mogelijk?

Is vervangend vervoer tijdens de schadereparatie mogelijk?

Ja, wanneer uw auto bij ons staat voor het schadeherstel bieden wij u een vervangende auto om toch mobiel te blijven. Net als bij uw eigen auto is de verbruikte brandstof voor eigen rekening, u krijgt de auto volgetankt mee en zult hem weer volgetankt moeten inleveren.

ABS Hanegraaf & Heij  logo
ABS Hanegraaf & Heij

Mijn auto is totall loss, wat betekent dit?

Mijn auto is totall loss, wat betekent dit?

De auto is onherstelbaar beschadigd. Dit wordt 'technisch totalloss' genoemd.
De herstelkosten bedragen meer dan de waarde van het voertuig: dit heet 'economisch totalloss'.

ABS Hanegraaf & Heij  logo
ABS Hanegraaf & Heij

Aan wie moet ik het eigen risico betalen dat geldt op mijn verzekeringspolis?

Aan wie moet ik het eigen risico betalen dat geldt op mijn verzekeringspolis?

Bij het ophalen van uw auto dient u het eigen risico contact of per pin bij ons te voldoen. De verzekeringsmaatschappij vergoedt namelijk de kosten voor schadeherstel exclusief het eigen risico. Indien het gaat om een verhaalbare schade zal de verzekeringsmaatschappij uw eigen risico naar u terugstorten wanneer de schade definitief is verhaald bij uw tegenpartij.

ABS Hanegraaf & Heij  logo
ABS Hanegraaf & Heij

Klopt het omdat u aangesloten reparateur bent dat mijn eigen risico komt te vervallen?

Klopt het omdat u aangesloten reparateur bent dat mijn eigen risico komt te vervallen?

Aangezien wij voor verschillende verzekeringsmaatschappijen 'erkend reparateur' zijn is het mogelijk dat uw eigen risico geheel of gedeeltelijk komt te vervallen. Dit zal tijdens het intakegesprek duidelijk worden of zonodig kunt u hiervoor altijd telefonisch contact met ons opnemen

ABS Hanegraaf & Heij  logo
ABS Hanegraaf & Heij

Hoe weet ik wanneer mijn auto weer klaar is?

Hoe weet ik wanneer mijn auto weer klaar is?

Wij geven u een indicatie van de herstelduur wanneer u de auto komt brengen. U kunt rekening houden (afhankelijk van de grootte van de schade) met een gemiddelde reparatieduur van 2 à 3 dagen.
Verder zullen wij u telefonisch contacten wanneer u de auto weer kunt komen ophalen.

ABS Hanegraaf & Heij  logo
ABS Hanegraaf & Heij

Ik ben niet tevreden over de schadereparatie, wat nu?

Ik ben niet tevreden over de schadereparatie, wat nu?

Klanttevredenheid staat bij ons zeer hoog in het vaandel. Wij zullen er alles aan doen om de klacht op te lossen. Wij verzoeken u dan ook altijd terug te komen zodat er gezamenlijk tot een oplossing gekomen kan worden. Indien wij er niet gezamenlijk uitkomen kunt u zich wenden tot de FOCWA-ANWB geschillencommissie. Deze onafhankelijke commissie behandelt klachten tussen FOCWA Eurogarantbedrijven en haar klanten.

ABS Hanegraaf & Heij  logo
ABS Hanegraaf & Heij

Copyright © 2017 ABS Hanegraaf & Heij | Alle rechten voorbehouden | Links

Designpro.nl | Z-IM.nl | Sitemap